Sunday, April 1, 2007

Mocca Java dienblaadje



Al eerder hebben jullie de lay out hiervoor gezien, maar het dienblaadje (heb ik trouwens bij de Action gekocht) was mislukt met stempelen en vernissen. Dus helenmaal geschuurd en nu met bruine hoogglans geverfd. Drogen en nogmaals verven en drogen. Vandaag ben ik verder gegaan. Heb de lay out op nog een vel Mocca Java van Club Scrap vastegeniet en gedistressed. Toen op het dienblad geplakt met dubbelzijdig plakband. Lintjes aan het handvat aan de linkerkant en een tag aan de rechterkant. Onderaan heb ik twee gaatjes geboord en twee boekringen erdoor gehaald. Hieraan komt een verjaardagskalender te hangen. Vandaag heb ik april gemaakt, want ik ben in april jarig. De rest moet ik dus nog afmaken.

Mocca Java Tray.

I showed you the lay out for this tray before and I told you after stamping and varnishing the tray it looked terrible, so I had to sand it down and start all over again. I used brown paint, let it dry and paint again and dry again. Today I finished it. I layered the lay out to another Mocca Java paper with staples and distressed the sides. Took some double sided tape and fastened the lay out to the tray. On the left handle I fastened some ribbons and on the right handle I fastened a tag. Than I drilled two holes in the bottom side of the tray and put two Rhapsody book rings trough. These where to hang my birthday calendar from. This is also from Club Scrap. Today I started with April, because it is my birthday month, but I promise I will make the others too!

No comments: